torsdag 24 juni 2010

Gammal artikel.....

RELATERADE ARTIKLAR & TABELLER
TABELL: Enduro VM tabeller
Joakim Ljunggren klättrar i endurons VM-tabell
L-G Nilsson -
2009-03-31 11:33

Den andra deltävlingen i enduro-VM kördes i Spanien med en laddad Jocke Ljunggren som inte var nöjd efter premiären i Portugal.

Jocke Ljunggren klättrar i VM tabellen dör han nu är femma.Ljunggren, som kör i E2-klassen, genomförde en riktigt bra tävling i Spanien med en andraplats under söndagen som bästa resultat efter att ha varit fyra på lördagens etapp. Resultaten innebar att Jocke klättrade till en femte plats i sammandraget med bara 3 poäng upp till andraplatsen. Leder klassen gör fransmannen Jhonny Aubert som vunnit saamtliga fyra körda etapper på sin KTM och har full pott så här långt.- Det blev en bra tävling för jag har aldrig varit så långt framme här i Spanien. Nu skall jag hem och träna för jag får det inte att stämma på hårda och snabba prov, sa Jocke Ljunggren.I E1-klassen tog finske Mika Ehola en dubbelseger i premiären och inledde också i Spanien med en seger på första etappen som han sedan följde upp med att sluta tvåa under söndagen. Ehola har ett klart grepp om ledningen i klassen före den italienske Yamahaföraren Simone Albergoni.I E3-klassen har spanjoren Ivan Cervantes inlett övertygande med fyra raka segrar. Svenske Björne Carlsson blev poänglös i premiären efter en skada, men var på plats i Spanien och inledde med nionde plats på lördagens etapp som kördes på riktigt lerigt och halt underlag efter regn. Regnet fortsatte att vräka ner under natten till söndagen och med sin skada så valde Björne att kasta in handduken.- Jag hade problem redan under lördagen för jag är rädd om mitt skadade knä. Det var riktigt svårkört och man tvingades att använda benen mycket så det var bättre att vila än att förvärra skadan, sa Björne Carlsson.Calle Sjöö kör i juniorklassen och var också hungrig på att bättra på de 12 poäng han tog i premiären. Nu blev det en besvärlig tävling för Calle som fick nöja sig med sex poäng i etapp 1.- De steniga etapperna var oerhört hala och det stod förare och blockerade spåret på flera ställen så jag tappade massor av tid. Dessvärre så fick jag ett elfel på min Husaberg under söndagen som gjorde att hojen bara dog varför jag blev tvungen att bryta, berättar Sjöö.Oriol Mena från Spanien leder juniorklassen efter strålande körning som har givit honom vinst i samtliga avverkade etapper.


http://www.sportinformation.com/ArticleTemplate.aspx?article=17639

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar