tisdag 2 mars 2010

Urklipp från Dala Demokraten

Björne Carlsson tvåa i SM-premiären
2010-03-01 15:58
Första deltävlingen av sex i enduro-SM avgjordes i
helgen i Östersund. Och bland daladeltagarna lyckades
Folkares Björne Carlsson bäst med en andraplats i SM2
efter omöjlige Joakim Ljunggren, Karlskoga.
- Jag är jättenöjd med att vara tvåa, säger Björne.
- Jag har varit krasslig i flera veckor och inte kunnat
tränat riktigt inför den här tävlingen. Och att då bli tvåa
kan man inte annat än vara nöjd med.
Jocke Ljunggren stod i en klass för sig både i den tyngsta
klassen och totalt, han var 7,5 minut före Carlsson i mål.
I totalsammanställningen hade Björne ytterligare tre åkare
före sig i resultatlistan, Niklas Gustafsson, Göta,
Marcus Olsén, Södertälje och Anders Eriksson, Tibro.
Alla tre körde i SM1 och hade en liten fördel i jämförelse
med Björne då de åkte på en lättare hoj i snömodden.
- Niklas Gustafsson hade jag ingen chans mot, men de
andra två hade jag nog kunnat vara före om inte kedjan hoppat
av på andra varvet.
Jag tappade nog en minut innan jag lyckades få på
den igen. - Men det är egentligen ganska ointressant,
det är placeringen i klassen som räknas, säger Björne,
som gjorde sin tredje tävling på nya Kawasaki-hojen.
- Det är riktigt roligt när man börjar hitta rätt i inställningarna.
Men nog tar det ett tag till innan det blir optimalt.
Nästa deltävling i SM sker inte förrän den 8 maj i Norrahammar.
HÅKAN ERIKSSON

SM2:
1) Joakim Ljunggren, Karlskoga, 2.10,53,
2) Björne Carlsson, Folkare, 2.18,25,
3) Johan Gustafsson, Östhammar, 2.18,41, ...



Källa:
http://www.dalademokraten.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar